מעליות

כמה זה עולה לנו?

מעליות הפכו להיות חלק חיוני ובלתי נפרד בבנייני מגורים ומשרדים כאחד. בבניינים רבי קומות לא מדובר במותרות או נוחות בלבד אלא בצורך הכרחי אשר בלעדיו הגישה לקומות הבנין העליונות אינה אפשרית מבחינה מעשית. כאשר מדובר בבעלי מוגבלויות, הנגישות ללא מעלית אינה אפשרית אפילו לקומות התחתונות.

חשיבותה הגבוהה של תקינות המעלית אינה רק בשל הגישה היומיומית לקומות השונות בבנין אלא נובעת גם מההיבט הבטיחותי; תקלה במעלית עלולה להסתיים באי נעימות, במקרה הטוב.

בשל ההשלכות והחיוניות של המעלית בבנין, מוסדרים נושאי ההתקנה, הבטיחות, הטיפולים והשירות בהוראות חוק שונות  ובפיקוח משרד התמ"ת (לצפייה בתכנית תחקיר שנערכה בנושא לחצו כאן).

התחזוקה השוטפת של המעלית, כמו גם בדיקה חצי שנתית, חייבות להתבצע ע"י מורשים ומוסמכים בלבד. כל מעלית חייבת להיות מעוגנת בהסכם שירות אשר במסגרתו מובטח גם שירות חילוץ 24/7 365 ימים בשנה.

עלות הסכם שירות למעלית נע בין מאות שקלים לחודש למעלית קטנה, בת מספר מצומצם של תחנות בתצורת חדר מכונות ועד לאלפי שקלים בחודש למעליות חדישות, מהירות, מתוחכמות הבנויות בתצורת MRL

M.R.L. – Machine room less

מעליות MRL מבוססת על טכנולוגיה שונה החוסכת את הצורך בחדר מכונות. רוב המעליות החדשות המותקנות בשנים האחרונות הן מתצורה זו המעניקה חסכון משמעותי במקום, חסכון משמעותי בחשמל ואיכות נסיעה גבוהה.

אז מה לבדוק?

1.       התקשרו עם חברה מוסמכת בלבד.

2.       דרשו לראות היתרים ורשיונות.

3.       דרשו לקבל דיווחים שוטפים על פעולות שבוצעו במעלית.

4.       עיינו בתסקיר המהנדס הבודק הנערך במסגרת הבדיקה החצי שנתית.

5.       העדיפו חברה ומהנדסים רצינים, אמינים ומקצועיים גם אם המחיר שהם דורישם יקר יותר.

וגם… הקפידו להשתמש במעלית בבטחה, בהתאם למגבלותיה ולהוראות השימוש בה.

האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, הוא אינו מהווה ואין להסתמך עליו כתחליף לייעוץ משפטי ו/או מקצועי.

מחפש חברת ניהול ואחזקה שאפשר לסמוך עליה?

השאר פרטים כדי לקבל מידע על יתרונות נוספים שלנו