כיבוי אש

כיום ניתן למצוא סוגים רבים של מערכות כיבוי אש. חלקן נפוצות יותר, חלקן פחות. כך או כך, לכל מערכת כיבוי אש ישנן יתרונות לצד חסרונות. במאמר הבא ננסה לבחון כמה ממערכות כיבוי אש השכיחות ולעמוד על טיבן תוך השוואת היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

מערכות כיבוי באמצעות גז

במערכות כיבוי אש מסוג זה משתמשים בעיקר בחדרים המכילים ציוד תקשורת, מחשבים, שרתים או ארכיוני מידע, אשר עלולים להינזק וליצור תופעות לוואי שונות. מערכות אלו, מצויידות במנגנון אל-כשל המונע הפעלת המערכת בטעות. המנגנון מבוסס על קבלת התראת אש משני גלאים לפחות, כך שגם אם גלאי אחד זיהה, לכאורה, מקור אש ולא היה גלאי נוסף שיאשרר זאת, המערכ אינה מופעלת.

   יתרונות: מערכת זו היא הפתרון האולטימטיבי לחללים אשר מכילים ציוד חשמלי אשר עלול להינזק וליצור תגובת שרשרת מסוכנת.

   חסרונות: מערכות ישנות יחסית, השתשמו בגז לצורך כיבוי, אשר הוכח ככזה אשר מזיק לסביבה ופוגע בשכבת האוזון. במידה שהמערכת שלכם הותקנה לאחר שנת 2002 או שברצונכם להתקין כעת מערכת חדשה, הגז שבו משתמשת המערכת הוא ידיותי לסביבה ואינו מהווה בעיה מבחינה זו.

מטפי כיבוי אש ידניים

אין מה להכביר במילים בנושא. מדובר במטפי כיבוי האש המוכרים לכולנו. מטפים אלו מכילים חומרים שונים, בהתאם לאופי החלל שבו הם נמצאים וניתן למצוא אותם במגוון גדלים.

   יתרונות – אין תלות במערכת אלקטרונית או במערכת גילוי אש כלשהי. מבחינה זו מערכת כיבוי ידנית זו היא נטולת בעיות, במידה שדואגים לוודא אחת לתקופה את תקינותם ותוקפם של המטפים.

  חסרונות – הרגע שבו תתגלה השריפה ותחל פעולת הכיבוי הידנית, עלול להיות כבר שניה או שתיים מאוחר מידי. במיוחד בחדרים או חללים אשר אינם מאוכלסים חלק גדול מהזמן, הרגע שבו תחל פעולת הכיבוי יכול להיות כבר כאשר השריפה הגיעה למימדים גדולים למדי.

ספרינקלרים

אחת המערכות האוטומטיות הנפוצות והפופולריות ביותר היא מערכת ספרינקלרים (מתזים). מדובר במערכת הבנויה מרשת של צינורות מים הפזורים באזורים בבנין שעליהם נועדה המערכת להגן. בנקודות מסוימות בסבך הצינורות מצויים פתחים – מתזים – שמהם, במקרה הצורך, פורץ זרם מים לשם התמודדות עם אש שפרצה, כיבויה ולא פחות חשוב, קירור מסד הבנין.

כל ספרינקלר נאם באמצעות אמפולת זכוכית המכילה נוזל המתפשט בחום ומעלה את הלחץ בתוך האמפולה. בטמפרטורה מסוימת, כאשר הלחץ נעשה גבוה דיו, האמפולה מתנפצת ובכך פותחת את הספרינקלר לזרימת של מים. פשטות המערכת והעובדה שהיא אינה מבוססת על טכנולוגיה אלקטרונית או חשמלית כלשהי מבטיחה מערכת אמינה מאוד אשר ניתן להסתמך עליה במקרה חירום.

הזנת המערכת במים נעשית באופן ישיר מהאספקה המגיעה מהרשות המקומית או לחילופין באופן אמצעי, באמצעות מאגר מים המכיל כמות שאמורה להספיק לכ 30-60 דקות, עד להגעה של רשויות הכיבוי.

מחפש חברת ניהול ואחזקה שאפשר לסמוך עליה?

השאר פרטים כדי לקבל מידע על יתרונות נוספים שלנו