חברת אחזקת מבנים היא בד"כ חברה או עסק המספק שירותים לועד הבית בדומה לכל ספק או נותן שירותים אחר. כאשר הועד שוכר את שירותיה של חברת אחזקה, עליו להמשיך לתפקד בעצמו, לדאוג לגביית דמי הועד, ניהול חשבון הבנק של הבנין, תשלומים לספקים, תיאום בדיקות תקופתיות, טיפול במערכות וכמובן התמודדות עם תקלות ופתרון בעיות.
חברת ניהול, בשונה מכך, מעניקה קשת רחבה מאוד של שירותים ומאפשרת לועד הבית להשאר בתפקידו "בשביל הפרוטוקול" בלבד. החברה ממלאת את מלוא התפקידים והמטלות ולמעשה, דואגת לכל תהליך הניהול השוטף, נקיון, תחזוקה, מערכות וכו'. כאשר חברת הניהול אינה מנהלת קרן פחת (קופת חסכון) עבור הבנין, מומלץ מאוד לקבוע את דמי הועד בסכום גבוה מעט יותר מזה שעליו הוסכם עם חברת הניהול על מנת שיהיה זמין לצרכים דחופים או לשם השקעה בשיפור פני הבנין ורווחת הדיירים. אפשרות שלישית היא התקשרות עם חברה במודל של 'ועד בית חיצוני'. במקרה כזה – החברה היא הועד לכל דבר וענין (החוק אינו מחייב שהועד הנבחר יהיה אדם המתגורר בבנין או בעל דירה). לשיטה זו ישנם יתרונות וחסרונות הן מהצד של דיירי הבנין והן מהצד של חברת הניהול ולכן מומלץ לשקול אותה היטב.