חובת תשלום דמי ועד

החובה לשלם דמי ועד חלה על כל בעל דירה בבית משותף ללא יוצא מן הכלל. החוק קובע כי חובת התשלום מוטלת על בעל הדירה כך שבמקרים בהם דייר המתגורר בדירה בשכירות מסרב לשלם את דמי הועד, יש לפנות אל בעל הדירה.
החובה לשלם את דמי הועד חלה גם כאשר הדירה עומדת ריקה מאדם, כך נקבע בת"ק 19735-02-10 זיו נ' שאול.
מחלוקות וסכסוכים בענייני תשלום דמי ועד מטופלים בהליך מיוחד בפני המפקח על המקרקעין

אופן חישוב וחלוקת דמי הועד

אופן החלוקה הנפוץ ביותר הוא שוויון מלא בין בעלי הדירות, כלומר סך התשלום החודשי הדרוש לשם ניהול ואחזקת הבנין (או לחילופין הסכום אותו גובה חברת הניהול בתוספת חשבונות וקרן פחת / חסכון) לחלק למספר יחידות הדיור בבנין. 
יחד עם זאת, ישנם בניינים שבהם הוחלט בתקנון הבית המשותף על אופן חלוקה אחר, לדוגמא על פי מספר חדרים בכל יחידת דיור.

מכל מקום, ברירת המחדל החוקית היא זו שקבועה בסע' 58 לחוק המקרקעין: "בעל דירה חייב להשתתף בהוצאות הדרושות להחזקתו התקינה ולניהולו של הרכוש המשותף לפי יחס שטח רצפת דירתו לשטח הרצפה של כלל הדירות, זולת אם נקבע בתקנון שיעור השתתפות אחר".

כינוס אסיפת דיירים

חובה לכנס אסיפת דיירים שנתית. כמו כן, ישנה אפשרות לכנס אסיפות 'ביניים'. הודעה על אסיפה יש לתלות או להציב במקום בולט בבית המשותף, לפחות 4 ימים קודם כינוס האסיפה. באסיפה יש לפרט את הנושאים שאותם מתכוונים להעלות על סדר היום.

הכרעות בנושאים שלא פורטו בהודעה לא יהיו חוקיות גם אם יתקבלו ברוב הנוכחים באסיפה. 
בהודעה יש לציין כי אם במועד שנקבע לכינוס האסיפה לא יימצא מנין חוקי, תתקים אסיפה נוספת, במועד מאוחר יותר, שבה החלטות שיתקבלו ברוב יהיו חוקיות בכל מניין נוכח של חברים.

מחפש חברת ניהול ואחזקה שאפשר לסמוך עליה?

השאר פרטים כדי לקבל מידע על יתרונות נוספים שלנו