ניהול ואחזקה

תחום הניהול והאחזקה בו פועלת אופרה נמצא במגמת עליה מתמדת בעולם בכלל, בישראל בפרט.

הסיבות לכך ברורות וידועות. פירוט לגביהן מופיע בדף הפרופיל של החברה. בקצרה, הצורך בחברות ניהול ואחזקה התעורר בעיקר בגלל קדמה טכנולוגית שהביאה איתה התפתחות משמעותית בענף הבניה והנדל"ן.

הבניינים המודרניים, לא רק אלה המשמשים למסחר ומשרדים אלא גם מגדלי מגורים משותפים ,הם בנייני ענק, רבי קומה. מטבע הדברים, בניינים שכאלה מכילים כמות גדולה מאוד של מערכות ביחס לבניינים מיושנים או לבניינים הנבנים בבניה שאינה קונבנציונלית דוגמת בנייה קלה. בנוסף, בבניינים אלה מותקנות מערכות מתקדמות ומורכבות אשר התפעול השוטף שלהן, הבקרה עליהן והטיפול בהן, מחייבים התייחסות מקצועית.

מלבד הידע והכלים הדרושים, ברור שהתפעול נעשה תובעני גם מבחינת הזמן הדרוש.

מבחינת שירותי ליבה, חברת ניהול ואחזקה אמורה לספק קודם ומעל הכל, שירותי תחזוקה למערכות בבניין; ביקורת חזותית שוטפת על כלל המערכות והמסד לשם איתור ליקויים או תחילת הופעתם. הפעלה יזומה והדמיות מצבי אמת למערכות שמיועדות להכנס לפעולה באופן אוטומטי בתנאים מסוימים. נקיון תקופתי למערכות וטיפול להחלפת אבזרים וחומרים (מסננים, שמנים וחלקים טכניים אחרים.

הביקורת על חלק גדול מן המערכות מוסדרת באופן חלקי בחוקים, תקנות ותקנים. בעיקר מוסדרות מערכות שתפקידן לשמור ולהציל חיי אדם בשעת חירום או כאלה שתפקוד לקוי שלהן עלול לפגוע בגוף ובנפש.

כך לדוגמא, מאגרי מים טעונים טיהור וחיטוי אחת לשנים עשר חודשים ע"י חברה או אדם שהוסמך/ה לכך ע"י משרד הבריאות. גנרטור שאמור לתת מענה ולתמוך במערכות חיוניות בעת הפסק חשמל טעון טיפול שנתי לשם רענון שמנים ומסננים. אלמנטים המרכיבים מערכות לכיבוי אש מצריכים בדיקה שנתי והביקורת על מערכת לגילוי עשן נעשית במתכונת חצי שנתית (ביקורת שנתית כוללת וביקורת משנה). ישנן מערכות שהביקורת עליהן הכרחית לא רק מבחינת החוק אלא גם מסיבות אחרות כגון תנאי לכיסוי ביטוחי במקרה התרחשות אירוע ביטוח.

הבקיאות בדרכי העבודה של כל מערכת הכרחית לא רק לתחזוקה השוטפת אלא גם לשם פיקוח על גופים הנותנים שירותים בקשר אליה וכמובן בחירת החברות ונותני השירות המתאימים.

עם הופעת הצורך בגוף מקצועי, החל תהליך שבו הועברו לידי חברות אחזקה תחומי אחריות נוספים דוגמת נקיון הבניין, גינון וכיום אפילו אחריות על גביית מיסי הועד מהדיירים או בעלי הנכסים בבנין, ניהול התקציב השנתי, פיקוח על פרויקטים ועניינים נוספים.

חברת ניהול ואחזקה לא בהכרח תתמחה בתחומים אלה. עיקר המטרה בהעברת האחריות אליה הוא ריכוז מרבית השירותים הדרושים לתפעול הבנין תחת קורת גג אחת. לשם כך, עשויה חברת הניהול להסתייע בקבלני משנה או נותני שירותים שיבצעו בשמה, עבור הבנין, פעולות מסוימות ויעניקו שירותים מסוימים.

מקובל להניח כי הנוחות בהתקשרות עם חברת ניהול ואחזקה עולה כסף רב. הנחה זו עשויה להיות נכונה כאשר מדובר בתקופת התקשרות קצרה מאוד. כאשר מתקשרים עם חברה רצינית ומקצועית, בטווח הארוך, נהנים לא רק מנוחות אלא גם מחסכון כספי משמעותי שמושג הודות לצמצום כמות התקלות, הקטנת נזקים אם וכאשר מתרחשת תקלה וכמובן, התקשרות עם ספקים ונותני שירותים במחירים נמוכים בד"כ ביחס למחירי שוק מקובלים.

אופרה – ניהול ואחזקת מבנים, מציעה פתרונות ניהול ותחזוקה בהתאם לצרכים ומקפידה על ערכי התקשרות הכרחיים להצלחה: מענה זמין, יעיל, מקצועי ומוקפד. 

מחפש חברת ניהול ואחזקה שאפשר לסמוך עליה?

השאר פרטים כדי לקבל מידע על יתרונות נוספים שלנו