ביטוח בנין ודירה

מה בין ביטוח מבנה לביטוח דירה?

רכישה של דירה מהווה את אחת ההוצאות הגדולות ביותר בחיי האדם המודרני. לאור ההוצאה הגבוהה, כל אדם מעוניין להגן על הרכישה שלו מפני נזקים פוטנציאליים. מסלולי הביטוח השונים המוצעים לבעלי הדירות בישראל מבטיחים להם שתמורת תשלום חודשי צנוע קבוע, במקרה הצורך יקבלו סכום כסף שיסייע להם להתמודד עם נזקים אפשריים שעלולים להתרחש כתוצאה מגורמים שונים. בגדול מדובר על שני מסלולי ביטוח עיקריים שמשלימים זה את זה כפי שנפרט בהמשך.

מה הוא ביטוח מבנה?

ביטוח מבנה כשמו כן הוא, ביטוח של חלקי המבנה השונים. מטבע הדברים הביטוח של המבנה לא כולל את התכולה שלו אך לרובפוליסת הביטוח תכלול כיסוי נגד נזקים שעלולים להיגרם לאלמנטים שונים שמחוברים למבנה או שמקיפים אותו. על אלמנטים אלו ניתן למנות בין היתר חלקים כגון: תשתיות שונות לרבות תשתית החשמל או האינסטלציה, שערי כניסה, גדרות שמקיפים את המבנה או את הגינה שסמוכה אליו, דוד חשמלי או דוד שמש, מערכות הסקה, מרפסת חיצונית או כל חיבור שמחובר למבנה באופן קבוע.

הסיכונים הפוטנציאליים שעשויים להותיר נזקים במבנה יכולים להיות למשל שריפה, רעידת אדמה, פגיעה של כלי רכב במבנה (כלי טיס או אפילו מכוניות), שיטפון, מהומות, נזקי מלחמה ועוד. מה שחשוב להבין בכל הקשור לביטוח מבנה הוא שכל פוליסה מכסה כנגד סיכונים אחרים ובדיוק באותו האופן כל פוליסה מבטיחה פיצוי שונה. אי לכך חשוב מאוד לתת את הדעת על האותיות הקטנות והגדולות כאחת ולוודא כי הפוליסה משביעה את רצונכם באופן האופטימאלי לפני החתימה. 

ביטוח תכולת דירה

בשפה המקצועית ביטוח דירה מתייחס לביטוח משולב שכולל הגנה מפני נזקים אפשריים שעלולים להיגרם לתכולת הדירה ולמבנה כאחד. עם זאת, לרוב בשפת היומיום כאשר אנשים משתמשים במושג ביטוח דירה הם מתכוונים למה שנקרא בשפה המקצועית "ביטוח תכולת דירה".

ביטוח תכולת דירה מתייחס למסלול שמכסה את בעלי הדירה מפני נזקים פוטנציאליים שעשויים לפגוע בתכולה של הדירה. גם כאן ישנה חשיבות עליונה לברר את המשמעות של סעיפי הפוליסה השונים על מנת שלא תמצאו את עצמכם במצב ביש בו הייתם בטוחים שאתם מכוסים מפני נזק פוטנציאלי וביום בו יתרחש חלילה, תגלו כי למעשה לא כך הם פני הדברים. ביטוח של תכולת דירה לרוב כולל כיסוי כנגד נזקים אפשריים לריהוט הביתי או לציוד החשמלי אך בהחלט ניתן לבצע שינויים רבים בפוליסה הבסיסית ולהכניס בה סעיפים לכיסוי נזקים לתכולות נוספות. כך למשל ניתן להוסיף סעיפים שנוגעים לחפצי אמנות שונים, לחיות מחמד, לכלי נשק, לציוד מסחרי או משרדי, למסמכים אישיים ועוד.

נזקים לתכולת הדירה יכולים להיגרם בעקבת מקרי שוד או פריצה, שריפה שעלולה להתרחש כתוצאה מקצר חשמלי, הצפה בעקבות נזקי צנרת, נזקים שהם תוצאה של כוח עליון ועוד.

מחפש חברת ניהול ואחזקה שאפשר לסמוך עליה?

השאר פרטים כדי לקבל מידע על יתרונות נוספים שלנו