הגינה בבית המשותף

הגינה בבית המשותף

בבתים משותפים רבים מהווה הגינון מרכיב נכבד מהתחזוקה החודשית השוטפת. ניתן מצוא מגוון רחב מאוד של גינות החל מקטנות מאוד הבנויות מצמחיה בעלת אופי שכמעט ואינו מצריך תחזוקה ועד לגינות גדולות מאוד ה'עוטפות' את הבניין כולו ובנויות מצמחיה הזקוקה לטיפולים בתדירות גבוהה.

בניינים רבים זונחים בשלב מסוים את הטיפול בגינה מסיבות שונות. והגינה שאמורה לייפות ולשפר את פני הבנין הופכת לשטח עפר מוזנח המשמש בעיקר לאחסון גרוטאות וזבל.

הקמת גינה או שיקום גינה פגומה

בבתים משותפים מצויים, השיקול העיקרי שאמור להנחות את מתכנן הגינה הוא פרקטיקה. גינה פרקטית היא כזו הנראית מטופחת בכל זמן ובכל עונה ודורשת לא יותר מ 2 טיפולים חודשיים.
'אופרה' מציעה שהגינה המתוכננת תהיה ירוקה לא רק מבחינת הצמחיה אלא גם מבחינת איכות הסביבה, כלומר גינה חסכונית במים. הגינה אינה חייבת לכלול משטח דשא וישנם פתרונות יצירתיים ויפים לחיפוי משטחים, לפחות באופן חלקי דוגמת אבני טוף, אבני מדרך ועוד…  דשא סינטטי יכול גם לספק פתרון טוב בתנאים מסוימים.
בנוסף, צמחים, שיחים ועצים נבדלים זה מזה בכמויות המים שהם צורכים וגם כאן אפשר לנצל סוגים מסוימים של צמחים כדי לחסוך במים.
בבנייני מגורים חדשים הנבנים כיון, הקמת הגינה בד"כ מבוצעת ע"י חברת הבניה. מומלץ לפנות לחברה ולהפנות את תשומת לב האחראים על תכנון הגינה לשיקולי התחזוקה.


תחזוקת הגינה


גינה ממוצעת בבית משותף שתוכננה היטב מצריכה בד"כ טיפול שוטף אחת לשבועיים. מעבר לפעולות הבסיסיות כמו כיסוח דשא, גיזום, קילטור ואיסוף עלים וזרדים, חשוב להקפיד על תכנון נכון של מערכת ההשקיה מבחינת תדירות, כמות ולא פחות חשוב – שעות ההשקיה. חשוב כמובן להתאים את ההשקיה לא רק לסוג הצמחים אלא גם לאקלים ולעונות השנה.
ניתן לרענן את הגינה מזמן לזמן באמצעות עיצובים, שתילת פרחים עונתיים והוספת אלמטים דקורטיביים. 

מה אנחנו מציעים?

אופרה מציעה ומספקת שירותי גינון ותחזוקה שוטפים לבנייני מגורים משותפים, תכנון, עיצוב והקמת גינות וחצרות בכל גודל ומכל סוג, מערכות השקיה, בקרה וטיפול בהן (השירותים ניתנים לבניינים המנוהלים ע"י החברה בלבד).

מחפש חברת ניהול ואחזקה שאפשר לסמוך עליה?

השאר פרטים כדי לקבל מידע על יתרונות נוספים שלנו