קרקעות להשקעה

 מימון להשקעה בקרקעות

בשנים האחרונות יותר ויותר משקיעים מחליטים לעזוב את אפיקי ההשקעות הבורסאיים ומפנים את מרצם לכיוון הקרקעות החקלאיות הרבות בהן בורכה ארצנו. בנוסף לכך, גם אנשים פרטיים שבעבר לא חלמו להיכנס לתחום ההשקעות מוצאים את עצמם לא אחת פוזלים לכיוונו של אפיק מסקרן וקורץ זה. כיצד הפכו הקרקעות החקלאיות לאפיקי השקעה מניבים כל כך ואטרקטיביים כל כך? ובכן למרות שהקרקעות החקלאיות תמיד היו שם, הרי שלא תמיד הליך ההפשרה של הקרקעות היה פשוט כל כך ובהישג ידם של המשקיעים הרבים.

מה הן בדיוק קרקעות חקלאיות?

בניגוד למה שמקובל לחשוב, קרקעות חקלאיות אינן בהכרח קרקעות שאכן נטועים בהן פרדסים או שדות חיטה לצורך העניין. למעשה על רוב הקרקעות החקלאיות בישראל לא צומח באמת שדה חקלאי לתפארת. מדובר על קרקעות שנכון לכתיבת שורות אלו טרם הופשרו, כלומר טרם ניתן להקים עליהן שכונות מגורים באופן חוקי כיוון שלכאורה הן מיועדות לחקלאות. עם זאת, בעקבות תהליכי עיור טבעיים ובעקבות קצב הריבוי של האוכלוסייה בישראל, ישנן ערים רבות שפשוט כבר לא יכולות להכיל את כמות התושבים שלהן ולכן לאט לאט מתרחבות ומתחילות לחלוש על שטחים נרחבים יותר ויותר. ועל אילו קרקעות בדיוק מוקמות כל אותן שכונות חדשות וכל אותן הרחבות קהילתיות? על שטחי האדמות החקלאיות שהופשרו זה מכבר.

מבט קצר יגלה לכם את התמונה כולה

אם תביטו על תכנית המתאר הארצית הנוכחית ולידה תניחו את תכנית המתאר שהייתה נכונה עד לפני שני עשורים, תוכלו לראות בעצמכם כי כל אותן קרקעות חקלאיות עליהן נבנו השכונות החדשות היו שייכות בעבר לגורמים שונים ומגוונים החל במשקיעים מקצועיים וכלה באנשים פרטיים. מיותר לציין כי כל אותם אנשים הצליחו לייצר סכומי כסף רציניים ביותר מבלי לעשות כמעט דבר. כל מה שהיה עליהם לעשות על מנת להכפיל את כספם ולעתים אף לשלש אותו הוא לרכוש חלקת אדמה, להמתין בסבלנות להתרחבות העיר הסמוכה ובסופו של דבר לצחוק כל הדרך אל הבנק. ממחקר עדכני עולה שלא מעט מאותם משקיעים חכמים התחילו את התהליך כשבכיסם לא היה כסף רב וכשאת הרכישה ביצעו בעזרת הלוואות מגופים חיצוניים, קחו זאת לתשומת לבכם.

סוד האטרקטיביות של הקרקעות החקלאיות בישראל

השקעה בקרקעות היא למעשה השקעה לטווח ארוך שיכולה להפיק תשואה מכובדת ביותר תוך סיכון מינימאלי. בניגוד לאפיקי ההשקעה הבורסאיים הסטנדרטיים, קרקעות חקלאיות לא יכולות ליפול בערכן בעקבות נפילות שערים ואפילו אם הבורסה כולה תתמוטט ותקרוס, בידי המשקיעים הנבונים, עדיין תישאר הקרקע היקרה. כמו כן בעוד שהאוכלוסייה בישראל גדלה באופן קבוע, הרי שכמות הקרקעות החקלאיות נותרת בעינה. בהתאם לכך ערך הקרקעות רק הולך ועולה משנה לשנה וגם במידה והמשקיעים לא מספיקים ליהנות מהקרקעות שרכשו, הרי שהם יכולים להוריש אותן לילדיהם על מנת שהם ייהנו מהן בעתיד. כיום ישנן חברות רבות שעוסקות בייעוץ למשקיעים בנוגע לקרקעות האטרקטיביות ביותר להשקעה בהתאם ליכולותיהם הפיננסיות ומידת הסבלנות שלהם כמובן אז אם מתחשק לכם להיכנס לעולם ההשקעות מבלי לקחת סיכונים גדולים, זה הזמן להתעניין במימון להשקעה בקרקעות ויפה שעה אחת קודם. 

אין באמור לעיל משום המלצה או ייעוץ.

מחפש חברת ניהול ואחזקה שאפשר לסמוך עליה?

השאר פרטים כדי לקבל מידע על יתרונות נוספים שלנו