ביטוח דירה

רכישת דירה היא אחת העסקאות המשמעותיות ביותר שאתם עתידים לבצע במהלך חייכם. בכתבה הבאה דגשים חשובים לבחירה נכונה של ביטוח דירה, המהווה חלק אינטגרלי מהמכלול של אחזקת דירת מגורים.

1. החברה – לפני בחירה בביטוח דירה, חשוב לוודא כי החברה העומדת מאחורי הצעת הביטוח הינה חברה אמינה ויציבה מבחינה פיננסית. חברה שיציבותה הפיננסית מוטלת בספק עשויה שלא לעמוד בתשלומי התביעות של לקוחותיה, ובמקרה של תביעה עתידית מצדכם, עלולה בהחלט לאכזב אתכם. לכן, בבואכם לבחור ביטוח דירה, אל תתפשרו על הצעת מחיר שמאחוריה חברה שאיננה יציבה דיה. גם אם הצעת המחיר של חברת ביטוח שכזו נמוכה באופן משמעותי, במבט לטווח הרחוק בחירה בביטוח שכזה עשויה להתגלות כבלתי רווחית בהחלט.

2. איכות השירות – מומלץ לבדוק את איכות השירות שחברת הביטוח מספקת במקרה של תקלה הכלולה בביטוח. הפרמטרים שכדאי לבדוק הם: שעות הפעילות, כולל מוקד חירום פעיל לאורך שעות היממה, מועד ההחזר של כספי התביעה, מקצועיות ואדיבות. כמו כן, מומלץ לבדוק מראש את רמת המקצועיות של ספקי השירותים השונים שיישלחו אליכם במקרה של נזק בדירה, כמו נזקי צנרת. חשוב לוודא כי ספקי השירות המוצעים מוכרים ומספקים שירות איכותי ואדיב.

3. סכום כיסוי הביטוח – חשוב לבדוק כי סכום כיסוי הביטוח מתאים לשווי המבנה והתכולה. כמו כן, יש להתייחס לגבול הכיסוי הביטוחי של פריטים בודדים מהתכולה ולוודא שסכום הכיסוי של הביטוח מכסה את שווים הריאלי. במידה ואתם מחזיקים בתכשיטים בעלי ערך רב או בחפצי אומנות יקרים, נקודה זו הינה חשובה במיוחד.

4. ביטוח צד ג' – במהלך בחירת ביטוח דירה, חשוב לבדוק את האופציה של ביטוח צד ג'. ביטוח זה מבטיח כיסוי עתידי למקרה בו דירה אחרת תינזק כתוצאה מתקלה כלשהיא בדירתכם. במידה ודירתכם ממוקמת בבית משותף או במגדל דירות, מומלץ מאוד שלא לוותר על ביטוח צד ג'.

5. שאלות חשובות שמומלץ לשאול:

– גניבה: על מה תפוצו במקרה גניבה? מי יפצה אתכם? כיצד תפוצו? כיצד תתייחס חברת הביטוח לגניבה במידה והרכוש הגנוב יימצא? האם גם תכולת דירה הממוקמת מחוץ לדירה מבוטחת במקרה של גניבה?

– שריפה או רעידת אדמה: במידה והנזקים לא יהיו ניתנים לתיקון, מי יישא בעלויות? האם כל עלויות התיקון מכוסות?

– צד ג': האם גובה התשלום שיועבר לצד ג' מוגבל? האם כל הנזקים לצד ג' מכוסים על ידי הביטוח?

מחפש חברת ניהול ואחזקה שאפשר לסמוך עליה?

השאר פרטים כדי לקבל מידע על יתרונות נוספים שלנו